divendres, 27 de novembre del 2009

'Deivid' Lienas on espai BonPreu


Avui hem anat a l'espai de consum de Bon Preu.
La Gemma, que està 'a totes' ens va convidar a un grup de blocaires en modalitat que podríem dir FIFO (First In, First Out) o millor com diuen al poble del meu pare 'el que más corra, capador'.

En un molt agradable ambient blocaire, he conegut nous col.legues (fem un mos, llepadits) i n'he retrobat de 'veteranus' (la cuina vermella, delícies del rebost, café de nit, Pà amb tomàquet, ...). Un plaer somriure amb vosaltres.

Un magistral David (quantes dades asociades a cada recepta ens dones, mestre. Sensacional) ens ha cuinat:

Magret d'ànec farcit de pinya, bull de castanyes+bolets i bull de nous.
Patata emmascarada del Berguedà amb camagrocs saltats.
Caramels de Bull.

I last but not least...
Las but not least...

La salsa 'Queticagas'.
Aquesta salsa que jo he batejat com salsa 'queticagas', en teoría és una proposta per acompanyar el magret. Però té tanta força i personalitat que jo la considero com una recepta independent.

Salsa 'queticagas' del David Lienas:

Ingredients:

Una cullerada generosa de mel.
Un got gran de suc de taronja.
Mig litre de brou de pollastre.
Una mica de cardamom.
Una mica de vainilla natural.
Pebre.
Maizena express o similar.

Procediment:

Posem la mel en un cassó i l'escalfem fins que començi a caramelitzar (fa bombolles). Li afegim el suc de taronja, el brou, la vainilla, el cardamom, el pebre i ... a reduir.

Estarà, que us dic jo, posem una horeta i quart a foc lent reduint i concentrant. No ens interessa que es quedi molt i molt densa per a que la sal del brou no ens domini la salsa. La colem i per a lligar-la li posem la maizena express.

En David nomès ho ha proposat, però jo hi estic 100% d'acord: una mica de ratlladura de pell de llima per donar-li frescura ha de ser brutal!!

Us puc ben assegurar que mentre l'he assaborit he sentit de fons, lluny però nítid, fluix però contundent com el cansament de la setmana s'anava fonent mica en mica. Talment com si una banda, la banda del carrer E, estigués descongelant la desena avinguda:


7 comentaris:

MaryLou ha dit...

Renoi! com t'has espabilat a fer la crònica!!! com sempre, ens ho hem passat molt bé i hem après molts "truquillos".
M'agradat molt conèixer-vos!!!
Petonets

starbase ha dit...

MaryLou, disculpa perque em rondava al cap 'm'estic deixant algú, m'estic deixant algú,...'.

Doncs em deixava que t'havía conegut en persona dins de la llista de blocs veteranus.

I un cop disculpat i esmenat l'error, et dirè que a nosaltres també ens ha agradat molt coneixer-te i que en efecte, en David dona moltes dades paraleles (temperatures, temps, suggeriments, truquillos,...).

I això m'encanta!!

Sara Maria ha dit...

Jo encara no m'he baixat les fotos!! Com pots fer-ho tant ràpid????

josep ha dit...

Òscar,
Molt bon reportatge i magnífic el nóm amb que has bategat la salsa que el David va preparar. A
banda de les boníssimes receptes i dels amens consells del David, el fet de retrobar-nos de tant en tant sempre és un autèntic plaer. Una abraçada i fins aviat.

Cuinetes ha dit...

Òscar! Ets el correcaminos dels blocaires! Quina rapidesa!
Va ser genial la classe d'ahir! En "Deivid" com sempre de les teòriques 3 receptes que ens havia d'ensenyar ens n'explica unes 500 de més!
Dijous toca la Mireia Carbó! Ens hi tornarem a veure oi? Petons parella!

starbase ha dit...

Sara Maria, doncs... doncs... no ho sé. Aquest divendres mentre esperava el partit de la NBA doncs... doncs... perqué no? :-)

Josep, a que la salsa s'ho mereix?? La veritat és que l'ambient de les trobades és magnífic!

Nuni, en efecte ens veiem dijous. I en efecte en Deivid es una machine. I en efecte a tot el que diguis, as usual. :-)

Gemma ha dit...

Je je je... m'encanta la modalitat FIFO del teu pare :)))

Va ser una tarda molt interessant, és gairebé impossible retenir totes les idees que dóna en David!