dilluns, 23 de febrer del 2009

de chapter three

Continuem on ho havíem deixat: entrant al taller de fotografía gastronòmica a càrrec de Francesc Guillamet, Maribel Ruiz de Erentxun i Marc Cuspineda.

El primer és un reputat fotògraf gastronòmic, la segona és la seva ajudant actual i tambè autora de les fotografíes del llibre 'Un dia en el Bulli' i el tercer és el cuiner del Bulli encarregat de cuinar els plats per a ser fotografiats.


Va ser un taller interessant que va quedar clar que no tenen gaire preparat (van saber convertir-ho en frescura) i on també vem poder constatar que desde les imatges del llibre 'Cocina del Mediterraneo' - que personalment no em van dir absolutament res - hi ha hagut una enoooorme evolució cap a contruccions visuals precioses i també un punt conceptuals (per exemple la utilització de l'ombra per a explicar una copa de crema de pesols en dues temperatures).




Al final van estar fent unes fotos en directe i per al meu gust ja eren prou bones tot i la manca de mitjans (no teníen control de la llum ambient) que patíen.


Amb en Manuel Allue i el Cocinero Fiel vem coincidir: Que han hagut de fer aquests paios a la vida per a arrivar a aquesta feina? Sens dubte, talent i treball.

Petit descans on vaig coneixer la gent de verycocinar.com, gent seriosa en el millor sentit de la paraula.


A continuació en Manuel Gago va realitzar una interessant xerrada sobre el fenomen blocaire i en concret el blocaire gastronomic. Les conclusions que en vaig treure són que no sortirem de pobres i el bloc ja no és el fenòmen de moda. Facebook ens ha passat la mà per la cara.

No passa res, aquí seguirem tractant de millorar.



En una xerrada posterior amb Joan Pallarès de devinis i amb el pingüe gourmet de el pingue, va quedar palesa que la guerra blocaires de crítica restaurantil i crítics professionals existeix. I també va quedar palès que ni ha un tipus de blog gastronòmic que viu totalment separat d'aquesta guerra però no és nomès el blog de receptes col.leccionables com de vegades semblava que es digués en el debat. Hi ha un tipus de blog gastronòmic on hi posem moltes altres coses a més de receptes i que no ens dediquem a explicar visites a restaurants -bàsicament perque no les faig, en el meu cas-.



Tot i això, en aquesta guerra blocaires-crítics em sembla clar quina banda defensa els valors de la frescura, honestedat i proximitat i també em sembla clar qui defensa l'olla d'on menja (i molt bé que menjen).



Com deia el gran Pingüe (PEDASO DE CRACK aquest home): nosotros ponemos alma en nuestros escritos.
La Mar Calpena i la Soledad van llegir el manifest de Código Cocina al que estic suscrit desde fa eons.

Ens vem fer una foto tots plegats que no tinc ni idea de on podem aconseguir, però que m'agradaría tenir.



A la sortida vaig xerrar amb un simpàtic gallec amb qui vaig compartir boligraf (http://www.belay.es/) i vaig coneixer una parella molt trempada del blog apuntsdecuina.

Ja era tard, i com que tenía previst venir el diumenge no em vaig apuntar a les copes (copasses, que m'han dit que acavàren a les 4 de la matinada perque els del bar del hotel volíen marxar a dormir).

Molt simpàtics aquests gallecs.